zaterdag 23 juli 2011

Mosselbericht ..detail..



Toen ik 23 jaar geleden in Belgie kwam wonen had ik nog nooit mosselen gegeten (ik kom uit de Achterhoek)...toen ik er een paar weken woonde moest ik mee naar een "mosselfeest" op de school van mijn dochter ...gatverrr dacht ik ...dus ik zei tegen Luc (wederhelft) "moet ik echt mosselen eten?" ...hij zei "gewoon proberen , desnoods met je ogen dicht "....dus dat deed ik ...met mijn hele schoonfamilie erbij..ik wilde me niet laten kennen door niet mee te eten .....
de eerste was gatverrr...de tweede was brrrr (wat glibberig) maar de derde ging al naar binnen met mijn ogen open ... en de rest heb ik voorzichtig verorberd....
en nu vind ik ze ZALIG....(alhoewel mijn dochter nog steeds geen mosselen eet)

4 opmerkingen:

  1. Helo Marjo,
    oh it's so good!!
    Greetings Crissi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol zooooo herkenbaar. Wij ( hebben op veel plaatsen in NL gewoond maar het laatst zelfs aan het wad) hadden ook nog nooit mosselen gegeten toen we hier kwamen wonen. Ik heb ze gewoon gekocht en klaar gemaakt. Nu staat het hele gezin -2 te juichen als ik ze kook. En als we het aan de fam vertellen zeggen ze bwèèèk maar ze weten gewoon niet wat lekker is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I loooooooooove mussels, Marjo! They're common here, you can even catch them in some beaches--and I really love them! :)
    xxx
    Teresa

    BeantwoordenVerwijderen